Přinášíme Vám několik jednoduchých rad a typů jak se doma během karantény a všech omezení jednoduše nezbláznit. Přidáváme i odkazy na zajímavé články.

NASTAVTE SI REŽIM

Nastavte si doma řád, pravidla a režim, který vám pomůže tuto situaci zvládnout. Díky tomu se budete v krizových situacích pohybovat mnohem lépe než v chaosu a zmatku.

Dobré je naplánovat si, kdy vstanu, co budu dělat dopoledne a odpoledne i také to co si uvařím. Nebojte se pořádného spánku, přece jen času je dost. Dobré také je občas změnit čas vstávání nebo časový harmonogram (sníží se tak šance na vznik určitého „stereotypu“ života).

KONDICE A POHYB

Ačkoliv je doporučeno (resp. zakázáno) vycházet, je třeba si udržovat pohyb a kondici. Každodenní protažení, cvičení či posilování rozhodně není od věci. Naopak, prospěje vašemu tělu i psychice.

CO DĚLAT DOMA?

Zde se nabízí stovky možností. My doporučujeme:

  • Úklid: domu, pokoje, garáže nebo třeba zahrady
  • Důkladný úklid: obsah šuplíků, uspořádání papírů a faktur, mytí oken, stolů, dveří nebo třeba utření prachu i na nedostupných místech
  • Učení: žáci a studenti jsou většinou zaneprázdněni úkoly a látkou ze školy, co se týče dospělých, ti se můžou například učit cizím jazykům (popř. se v nich zdokonalovat), nebo se naučit šít
  • Pohyb: protahování, jóga, posilování apod.
  • Produktivita: ať už mezi vaše záliby patří cokoliv, využijte volný čas ke zdokonalení nebo tvorbě
  • Roušky: umíte šít? šijte. DÁME ROUŠKYROUŠKY POINT

BUĎTE OHLEDUPLNÍ

Ačkoliv je tahle situace pro mnohé z nás těžká, musíme to zvládnout. Pokud opravdu omezíte vycházky z domu jen na životu nutné, snížíte tím riziko pro sebe i své okolí. Jak bylo už několikrát řečeno, poprvé můžete zachránit lidstvo sezením na zadku. Myslete na ostatní.

OPTIMISMUS

Každý den udělejte něco; něco na co se už dlouho těšíte, něco čím někomu pomůžete a zkrátka něco po čem se budete cítit dobře. Lidé se potřebují cítit platní a užiteční, právě tohle tomu může pomoci.

ČLÁNKY O KARANTÉNĚ