Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vydalo vyhlášku o hodnocení výsledků vzdělávání žáků ve druhém pololetí školního roku 2019/2020. Specifikuje v ní, jak mají základní a střední školy postupovat při klasifikaci tohoto pololetí, které bylo z velké části postiženo epidemií koronaviru. Součástí vydané vyhlášky je také metodika s výkladem jednotlivých bodů.

Hodnocení výsledků vzdělávání žáků ze strany školy tuto situaci, na kterou nebylo možné se připravit, musí zohlednit.

„V této složité situaci dětí i rodin doporučujeme vždy konat ve prospěch žáků. Hodnocení výchovných předmětů pak považujeme za zbytné. Přesto je možné hodnocení výsledků vzdělávání žáků za druhé pololetí školního roku 2019/2020 ze strany školy spravedlivě provést, v tomto ohledu máme důvěru v odborné kompetence učitelů škol,“ píše se v úvodu metodiky k vyhlášce.

Soubory vyhlášky a metodiky také obsahují

  • Soubor hygienických a bezpečnostních podmínek, za kterých bude možná účast student ve školách při výuce, a to formou „manuálu“ pro všechny segmenty vzdělávací soustavy, na které pracujeme spolu s epidemiology a ministerstvem zdravotnictví, a která bude zveřejněna na přelomu dubna a května.
  • Vyhlášky k maturitám a závěrečným zkouškám a jednotným přijímacím zkouškám, které budou ve sbírce do 10. května, které budou stanovat podmínky, za kterých budou moci žáci skládat výše uvedené zkoušky. Součástí bude také balíček podpory k výše uvedené metodice, který chceme rovněž představit 10. května,“ píše se v průvodním dopise ministra školství.

Podle MŠMT.cz